Met een hart voor de sector willen we de sector verbeteren door ICT toe te voegen. We zijn een gezonde onderneming die geen winst maar verbetering van de sector bovenaan zijn lijstje heeft staan. Aan de hand van de onderstaande 5 speerpunten leggen we uit waar we voor staan en wat onze drijfveren zijn.

Eerlijke samenwerking en gezonde marge

De sector wordt niet beter van een samenwerking gebaseerd op de laagste prijs. Samen waarde toevoegen, meedenken en eerlijk samenwerken leidt tot betere resultaten. Mede daarom zijn we het communicatieplatform FloraXchange gestart. Samen kun je veel meer bereiken dan alleen.

Er is echter een groot verschil tussen zaken met elkaar doen en echt samenwerken. Soms heeft de ene partij wat extra werk maar scheelt dat de volgende schakel heel veel werk. Als iedere partij te sterk kijkt naar hoe zijn eigen processen geoptimaliseerd kunnen worden, wordt er nooit keten-efficiëntie behaald. Zo is het plakken van een extra logistieke sticker door de kweker een extra handeling die bij de volgende schakel heel veel tijd kan besparen.

Wij willen systemen aanbieden waarmee dit samenwerken gedaan kan worden en wij zullen ons blijven inzetten om mensen te overtuigen dat dit voor de sector beter is.

Innovatief

De wereld om ons heen is continu in verandering. Deze veranderingen gaan sneller dan wij denken. Vasthouden aan de manier waarop het altijd ging zal niet lang werken. Het signaleren en inspelen op veranderingen geeft de mogelijkheid om te onderscheiden. We kijken vooruit en spelen in op veranderingen, alleen zo kunnen we ervoor zorgen dat u nog efficiënter en beter kunt werken.

Eerst innoveren dan standaardiseren

De sector is gewend om alles met elkaar te overleggen. Afspraken zijn goed maar er moet ook voldoende vrijheid blijven om te innoveren. Innovatie is vooruitlopen op de standaard. Ook wij proberen continu te innoveren en vooruit te lopen op de rest. 

Het kan efficiƫnter

Er wordt continu gewerkt aan efficiëntie. Het zal altijd efficiënter en beter kunnen. De markt staat niet stil. Daarom houden wij continu onze ogen open om te zien hoe het nog efficiënter en beter kan, waardoor u een nog sterkere concurrentiepositie krijgt. 

Logica overwint

Dingen moeten kloppen. Logische zaken zijn te begrijpen en worden daarom door meer mensen omarmt. Halve oplossingen en omwegen zullen op langere termijn door de mand vallen en moeten daarom worden vermeden.