Een artikel toevoegen aan het assortiment

Als je aanbod toe gaat voegen op FloraXchange is het belangrijk dat je eerst artikelgegevens toevoegt. Dit kan onder catalogus. Als je op ‘toevoegen’ klikt vul je eerst artikelgegevens in zoals de code, de VBN productcode (deze is verplicht) maar ook het thema en de transporthoogte. Een VBN code kan na het opslaan van een artikel niet aangepast worden, mocht je de VBN code toch aan willen passen, kan je de regel het beste kopiëren en het in de nieuwe artikelregel aanpassen. Vergeet vervolgens de oude artikelregel niet te verwijderen.

Zodra je deze informatie hebt toegevoegd kan je aanvullende informatie toevoegen zoals beladingen, voorraadafhankelijkheden en foto’s. Vergeet vervolgens niet om ook gelijk aanbod toe te voegen. Als je het aanbod toevoegt kan je ook een start- en einddatum invoeren alsmede de prijs van het artikel (let op: een karprijs is verplicht). Vergeet hierna niet om het artikel gelijk online te zetten. Je kan het artikel online zetten door eerst alle algemene informatie eerst op te slaan. Vervolgens klik je op de button ''online zetten''.

Wat zijn vereiste s-codes?

Als je een artikel aanmaakt is het verplicht om een VBN code in te vullen. Aan de hand van de VBN code laat het platform zien welke s-codes er verplicht ingevuld moeten worden. Een voorbeeld van s-codes zijn potmaat, planthoogte, rijpheidsstadium etc. De s-codes kan je invullen als je een artikel aanmaakt.

Wat zijn gewenste s-codes?

De VBN code geeft aan welke s-codes verplicht of geadviseerd worden. Het is echter ook mogelijk om zelf S-codes toe te voegen zoals de teeltwijze of de kleur van de bloem. Je kan dit naar eigen wens invullen. Je kan zoveel coderingen toevoegen als je zelf wilt.

Wat bedoelt FloraXchange met incomplete artikelen?

Voor exporteurs is het erg belangrijk dat de artikelen op Floraxchange volledig zijn ingevuld. Echter, niet iedere koper stelt dezelfde eisen aan de artikelgegevens. Zo kan de ene exporteur hoogte erg belangrijk vinden terwijl een andere exporteur de locatie van de barcode van groot belang vindt. Om ervoor te zorgen dat alle artikelen zo volledig mogelijk worden toegevoegd op FloraXchange geeft het platform nu aan hoeveel incomplete artikelen je hebt op dat moment. Als je vanuit het hoofdmenu op ‘catalogus’ klikt, wordt bovenin aangegeven hoeveel incomplete artikelen je op FloraXchange hebt staan. Door op ‘direct aanpassen’ te klikken kan je zien welke producten incompleet zijn en kan je ze uiteraard gelijk aanpassen.

Incomplete artikelen zijn dus artikelen die niet volledig zijn ingevuld maar ook artikelen waarvan bepaalde informatie niet klopt.

Tanja Duijvesteijn

Geschreven door Tanja Duijvesteijn

Tanja is de steun en toeverlaat voor kwekers. Tanja was, voordat ze bij FloraXchange kwam werken, een gebruiker van het platform en kan zich daarom ook goed verplaatsen in de processen aan de andere kant van de lijn.

Deze pagina is wo 13 januari om 14:33 voor het laatst gewijzigd