Algemeen

FloraXchange kan ook gebruikt worden voor het communiceren van stickerinformatie tussen kopers en kwekers. Op deze manier willen we problemen rondom de communicatie van stickers versoepelen. FloraXchange heeft ervoor gekozen dat een koper of eindklant zelf de sticker kan ontwerpen bij het plaatsen van zijn transactie. De stickers worden vervolgens uitgegenereerd in de juiste hoeveelheid.

Templates

Als koper kan je de kweker de opdracht geven om een bestelling te laten stickeren. Voordat er een stickeropdracht wordt geplaatst, moet er (eenmalig) een template in het systeem worden gezet. Het beheer van de templates wordt gedaan door de supportafdeling van FloraXchange.

Aan de basis van een template staat een papierformaat (dit is de breedte en hoogte van de sticker in combinatie met het papiertype en een eventuele bedrukking). Vervolgens kunnen er diverse variabelen en vaste velden op een template worden gedefinieerd.

De volgende variabelen kunnen worden ondersteund, maar dit kunnen er op aanvraag meer worden:

- Artikelcode
- Artikelnaam
- Barcode
- Eindprijs

Ook deze vrije velden zijn aanwezig:

- Promotietekst
- Verzorgingstekst
- Leverdatum
- Schapdatum
- Garantiedatum

Gebruik van het stickeren

Gedurende het bestellen worden er transacties aangemaakt die in het winkelwagentje worden geplaatst. Per regel kan er een lay-out worden gekozen voor zowel de pot als de tray. Na een keuze kunnen de eventuele vrije velden nog ingevuld worden. Druk hiervoor op de knop 'bewerken'.

Als er achter de transactie een geel uitroepteken wordt getoond, dat is er iets niet goed met de sticker.  Als er verplichte velden ingevuld moeten worden, of de afmetingen van de pot- en de traysticker sluiten niet op elkaar aan dan is het niet mogelijk om de bestelling te plaatsen. Daarnaast kan er ook een waarschuwing staan omdat de kweker het gekozen stickerformaat (nog) niet heeft aangegeven te kunnen stickeren.  De melding zou door de koper genegeerd kunnen worden, waarna de bestelling met stickerverzoek gewoon alsnog naar de kweker gaat.

VMP

Zelfs als de bestelling via VMP gaat, kan je nog steeds gebruik maken van het stickeren. Kopers geven door aan de supportafdeling dat de VMP bestelling nog niet direct doorgezet moet worden, maar dat ze nog even in de winkelwagen bewaard moeten blijven. Nadat de bestellingen door je eigen systeem via VMP naar FloraXchange zijn verstuurd kun je ze aanvullen met stickerdata. Hierna kun je de bestellingen handmatig doorzetten. Let op: Dit betekent dat de bestellingen ook pas bij een kweker worden besteld nadat je zelf in FloraXchange op ‘Bestellen’ hebt gedrukt.

Moelai Kessing

Geschreven door Moelai Kessing

Moelai verzorgt de marketing en communicatie rondom FloraXchange en zorgt ervoor dat de gebruikers op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen.

Deze pagina is di 19 juli om 16:07 voor het laatst gewijzigd